Vinogradski Puzevi

Vinogradski puževi
24 pripremljena puža 1 glavica luka (kapule) 5 češnjeva češnjaka ISO g maslaca 1 žličica koncentrata rajčice soli i papra po potrebi malo muškatnog oraščića drugih začina po želji nekoliko listova peršina sok od 1 limuna
Puževi su najbolji u proljeće i ljeto, jer tada u sebi sadrže manje kreča nego zimi kad svoju kućicu zatvaraju tankom opnom. Najkvalitetniji su puževi koje nalazimo u vinogradima - vinogradari.
PRIPREMANJE PUŽEVA
Puževe ostavimo preko noći u posudi s čistim morem ili vodom koju smo zasolili morskom soli, da se očiste od sluzi. Tako očišćene puževe dobro operemo i kuhamo desetak minuta (blanširamo).
Većom iglom pažljivo izvučemo meso iz kućišta i odmah odstranimo crno crijevo koje miriše na blato. Ciste glave stavimo kuhati u vodu kojoj dodamo soli, octa, sitno sjeckanog češnjaka i peršina, sitno sjeckanog luka, koncentrat rajčice, lovorov list, malo ulja, papar i celer. Kuhamo 2-3 sata, ovisno o veličini i starosti puževa.
Kada njihovo meso postane mekano, izvadimo ih iz juhe u kojoj su se kuhali i tada ih mariniramo tople u ulju, papru, soli, sitno sjeckanom češnjaku i peršinu. Kada se puževi ohlade, dodamo limunov sok ili ocat.
Puževe skuhamo na način opisan u uvodu. Ocijedimo im unutrašnjost, pa u kućicu stavimo malo soka u kojem su se marinirali i meso puža. Pjenasto izmiješamo maslac, dodamo sitno sjeckani češnjak, luk, peršin, sol, papar, muškatni oraščić, limunov sok i napravimo kremu. Tom smjesom zatvorimo svaku puževu kućicu. Puževe zatim stavimo u tavu i pečemo u pećnici na 170°C dok ne zapjeni maslac na otvoru kućice (otprilike 10 minuta).
Tople puževe odmah poslužimo. Uz ovaj specijalitet poslužimo kruh ispod peke i kvalitetno bijelo vino.