Sutlijas

SUTLIJAŠ
Potrebno je:
8 čaša mleka, 1 Vi čaše šećera, 1 šolja pirinča, % šolje pirinčanog brašna, Vi šolje krompirovog škroba, Vi kašičice soli, cimet; Priprema: Skuvajte pirinač u 1 Vi čaše vode. Sada pirinač, mleko i so stavite u šerpu, pustite da provri, a zatim ostavite da se kuva na laganoj vatri. U činiji pomešajte pirinčano brašno i krompirov škrob, pa polako dodajte % čaše vode, neprestano mešajući da dobijete glatku smesu. Dodajte je vrelom mleku i kuvajte još 10 min., neprestano mešajući. Dodajte i šećer i kuvajte dok se sutlijaš ne zgusne. Sipajte ga u činije, ostavite da se ohladi i pospite cimetom.

Sutlijaš španski
za 6 osoba

Sastojci
5 I mleka
125 gr putera
500 gr okruglog pirinča
1 kk/5 gr soli
2 štapića cimeta
500 gr šećera cimet u prahu
seckani badem
suvo grožđe

Preliv po želji:
250 gr malina
30 gr šećera u prahu
15 ml limunovog soka
1 sk soka od limuna

Način pripreme
1. Stavite mleko da proključa u dve ili više šerpi. Pustite da se ohladi.
2. Stavite puter u veliku vatrostalnu činiju na blago zagrejanu ringlu. Kada počne da se topi razmazite puter po stranama posude pa dodajte kuvano mleko, pirinač, so i štapiće cimeta. Stavite da proključa, pa smanjite temperaturu i kuvajte lagano, često mešajući drvenom varjačom sve dok ne bude kuvano. Trajaće oko dva sata.
3. Pre nego što se pirinač sasvim skuva dodajte šećer i izmešajte. Pustite sutlijaš da se ohladi i desetak minuta pre serviranja pospite ga cimetom, seckanim bademom i suvim grožđem. Vredno vremena i truda!