Punjene Dagnje

PUNJENE DAGNJE

Potrebno je: 20 velikih dagnji (u školjci), 5 kašika soli;
Za nadev: 1 čaša pirinča, 5-6 glavica luka, % čaše maslinovog ulja, 1 paradajz, 1 kašika pinjola, 1 kašika ribizli, 1 Vi kašičice soli, Vi kašičice bibera, 3 kašičice šećera, 1 kašičica cimeta, malo mlevenog karanfilića i mlevenog kima
Priprema: Nalijte pirinač mlakom vodom i ostavite da se ohladi. Ocedite ga i operite, pa ponovo ocedite. Luk iseckajte i pomešajte sa pinjolima, 1 kašičicom soli i uljem i propržite neprestano mešajući. Dodajte pirinač i pržite još 10 min. Dodajte iseckani oljušteni paradajz, ostatak soli, biber, šećer i Vi čaše tople vode. Poldopite šerpu, i čim provri smanjite vatru. Kuvajte 10-15 min., dok tečnost ne ispari. Dodajte ostale začine i zatvorite krpom preko koje ćete staviti poldopac. Ostavite da stoji još oko pola sata. Dobro promešajte. Školjke pospite solju i ostavite da odstoje 1 sat. Očistite ih, sastružite i dobro operite. Otvorite ih oštrim nožem, ali ih nemojte sasvim odvojiti, već ih ostavite spojene na strani. Odstranite dlakave delove i operite. Napunite nadevom od pirinča i zatvorite. Naredajte ih u veliki sud, Dodajte Vi čaše vode, a preko školjići stavite manji tanjir. Kuvajte 30 min. na visokoj temperaturi dok upiju svu vodu. Ostavite da se ohlade i služite sa kolutovima limuna.