Pita Dalmatinska

Pita
350 g brašna
200 g margarina (maslaca)
100 g mljevenih badema
80 g šećera
1 vrećica vanili-šećera
0,5 dl kiselog vrhnja
1 jaje
1 žlica ruma
naribana limunova kora
malo soli
Brašno i masnoću dobro izmiješamo, dodamo vanili-šećer, oguljene i mljevene bademe, jaje, šećer, naribanu limunovu koru, rum i vrhnje. Zamijesimo glatko tijesto i pustimo ga da otpočine oko 1 sat (pokrijemo ga krpom). Tijesto zatim razdijelimo na dva komada. Jedan dio razvaljamo na otprilike 1 cm debljine i stavimo u lim za pečenje. Vilicom ga malo nabodemo i stavimo u pećnicu da lijepo porumeni. Izvadimo ga i pustimo da se ohladi. Na ohlađeno tijesto stavimo nadjev od jabuka ili sira i pokrijemo razvaljanim drugim dijelom tijesta. Pečemo oko 40 minuta na temperaturi od 200°C. Gotovu pitu izvadimo i pospemo mljevenim vanili-šećerom. Poslužimo je hladnu, rezanu na četverokute.
NADJEV OD JABUKA

1,5 kg jabuka
100 g šećera
50 g sjeckanih badema
50 g sjeckanih oraha
50 g grožđica
2 žlice mrvica
1 žlica ruma
1 vrećica vanili-šećera
malo cimeta

NADJEV OD SIRA

0,5 kg svježeg sira 4 jaja
200 g šećera u prahu 1 vrećica vanili-šećera mrvica po potrebi
Nadjev od jabuka: Jabuke očistimo, naribamo, stavimo u zdjelu i malo ugrijemo na vatri. Dodamo šećer, namočene grožđice, nasjeckane bademe, orahe, cimet, rum i po potrebi mrvice i lagano propirjamo. Ohlađenu smjesu stavimo na pečeni dio tijesta, poklopimo drugim slojem tijesta i ponovno stavimo peći.
Nadjev od sira: Izmiješamo sir sa šećerom, dodamo jaja i vanili-šećer. Stavimo na pečeno tijesto, pokrijemo drugim slojem tijesta, nabodemo vilicom i vratimo u pećnicu. Pečenu pitu pospemo vanili-šećerom u prahu i poslužimo hladnu.