Pecena Pastrva Sa Sampinjonima

Pečena pastrva sa šampinjonima
1,5 kg pastrva
500 g svježih šampinjona
100 g badema
1 dl ulja
1 dl bijelog vina
20 g maslaca
soli i papra po potrebi
nekoliko listova peršina
Svježu pastrvu očistimo, operemo i dobro osušimo papirnatim ubrusom. Posolimo je, stavimo na ugrijano ulje i lagano pečemo s jedne i druge strane dok ne uhvati lijepu boju. Izvadimo je i stavimo na toplo. Ulju na kojem smo pekli pastrvu, dodamo očišćene i oprane, na listiće izrezane svježe šampinjone. Bademe stavimo u kipuću vodu 2 minute, ogulimo im smeđu kožicu, narežemo ih na listiće. Dodamo ih u šampinjone koji se pirjaju. Šampinjone pirjamo 10 minuta, pa dodamo bijelo vino, sjeckani peršin, papar, maslac i još malo pirjamo.
Provjerimo okus i prelijemo preko pečene pastrve. Kao prilog poslužimo kuhani mladi krumpir s peršinom, rižu ili domaće rezance.
Meso pastrve je vrlo nježno, a najbolja je pastrva dužine 30-40 cm. U posudu stavimo vodu, ocat, sol, na listiće izrezani češnjak, sjeckani luk, lovorov list i pustimo da kuha 1 sat. U tako kuhani temeljac stavimo pastrvu. Ona je kuhana kad joj oko izađe iz očne šupljine.
Kuhanu pastrvu stavimo na duguljastu pliticu i zalijemo juhom u kojoj se kuhala, polijemo uljem i ukrasimo kriškama limuna i listićima peršina. "Plavo" kuhati možemo samo one ribe koje na sebi imaju sluz. To su pastrve, kečige, štuke, jegulje. Za takvo kuhanje ribe se ne stružu, a moraju biti žive prije spremanja. Utrobu i škrge treba vaditi na glatkoj i mokroj dasci, pazeći da se ne skine sluz ribe, jer baš ta sluz čini da riba postane plava. Ribe kuhane na "plavo" poliju se uljem i oblože kriškama limuna, te ukrase peršinom i češnjakom. Prilog uz ribu kuhanu na "plavo" ne polijeva se uljem. Morske ribe se vrlo rijetko pripremaju na ovaj način.