Paelja Valensijana

Paelja valensijana
za 6 osoba
Sastojci
2 zelene duguljaste paprike isečene na
trake po dužini
4 sveza paradajza ili iz konzerve,
oljuštena i iseckana
1 srednji crni luk sitno seckan
250 gr lignjinih pipaka, očišćenih,
ispranih i iseckanih
500 gr škampa srednje veličine
300 gr svežih dagnji, opranih i očišćenih
4-6 pilećih bataka
125 gr ljute kobasice, dijagonalno sečene
so i sveže mleveni crni biber po ukusu
1/2 kk aleve paprike
3 sk/45 ml ulja za pečenje
350 ml vode
1 šolja suvog belog vina
1 lovorov list
malo šafrana
150 gr duguljastog pirinča
tucani tiganj ili tiganj sa jakim dnom

Način pripreme

1. Začinite pileće batake solju, sveže mlevenim biberom i alevom paprikom. Zagrejte tiganj i dinstajte piletinu dok ne porumeni sa obe strane. Smanjite temperaturu i sipajte vodu, belo vino, lovorov list i krčkajte oko 15 minuta. Izvadite piletinu i sačuvajte tečnost u kojoj se kuvala.
2. U isti tiganj dodajte kobasicu i dinstajte 4 minuta. Zatim dodajte lignje, paprike, paradajz, luk i šafran. Promešajte, poklo- * pite i kuvajte na tihoj vatri 10 minuta povremeno mešajući. Pospite pirinač preko kuvanog povrća u tiganju i dodajte 350 ml tečnosti u kojoj se kuvala piletina. Pustite da proključa, smanjite temperaturu, poklopite i krčkajte oko 20 minuta, povremeno mešajući.
3. Stavite škampe, piletinu i dagnje preko mešavine s pirinčem. Proverite pirinač i dodajte još tečnosti ukoliko je potrebno. Poklopite i kuvajte na niskoj temperaturi dok pirinač ne omekša i dok se škampi i dagnje ne skuvaju. Izbacite dagnje koje se ne otvore. Servirajte s kriškama limete i limuna i svežim seljačkim hlebom.