Meso Iz Tiblice Lodrice

Meso iz tiblice (lodrice)

4-6 kg svinjskoga karea ili buta
2 glavice češnjaka
sol
3-4 kg svježe slanine
8 listova lovora
15 zrna papra sol
1 glavica češnjaka

PRETPRIPREMA
Očišćem češnjak nasjeckati i pomiješati sa solju. Tom mješavinom dobro natrljati čitave komade mesa pa ih čvrsto složiti jedan do drugog u veću posudu. Sve ostaviti 3-5 dana na hladnome mjestu (hladnjak).

PRIPREMA

Nakon toga s mesa odstraniti sav češnjak. Meso staviti peći u zagrijanu pećnicu. Dok se peče polijevati ga sokom od pečenja i povremeno podlijevati s malo tople vode. Pečeno meso izvaditi iz pleha (tepsije), odvojiti od kosti i ohladiti, a sok od pečenja kratko prokuhati da ispari voda.

Svježu slaninu izrezati na veće kocke i staviti kuhati u kipuću slanu vodu, kojoj se doda lovorov list i papar. Nakon 6-10 minuta, kada slanina poprimi staklast izgled, iz-vaditi je iz vode i ostaviti da se potpuno ohladi. Zatim je krupno samljeti, dodati sitno isjeckan ili izgniječen češnjak, te po potrebi dosoliti i sve dobro izmiješati. U pnklađnu porculansku, drvenu ili zemljanu posudu složiti sloj pripremljene mljevene slanine, zatim komade mesa, premazati ih sokom od pečenja, pa opet red slanine i sve dobro nabiti da ne ostaje između zrak. Taj postupak ponavljati dok se ne potroši sva količina mesa i slanine.
Posuda se može dopuniti prelijevanjem tekuće ali ohlađene masti. Tako pripremljeno meso mora se držati na hladnom i tamnome mjestu ili u hladnjaku.

POSLUŽIVANJE

Ovako pripremljeno meso može se posluživati kao izvrsna hladna zakuska, a masnoća kao namaz.

Pojedini su krajevi imali i svojevrsne nazive za tu vrstu jela, ovisno o tome kako su nazivali posudu kojom su se služili za njegovo čuvanje. U Zagorju je, primjerice, to bila drvena posuda, bana, banica i »meso iz banice«, u Međimurju tiblica, a u Podravini lojdrica ili lodrica. Ovaj zadnji naziv potekao je od načina impregnacije drvene posude, to jest mazali bije lojem.

SAVJET
1. Sa svježom slaninom može se samljeti i dio dimljene slanine.
2. Uz pečeno meso mogu se složiti i suhe kuhane i ohlađene kobasice.

kao specijalitet zagorske kuhinje: http://www.gastronaut.hr/recept.asp?id=1486