Marinirana Sitna Riba

Marinirana sitna riba

za 8 osoba
Sastojci
1 kg sitne ribe (svezi inćuni, sardine, bela riba, itd.)
6-8 sk/90-110 ml maslinovog ulja
4 sk/55 gr brašna
so i sveže mleveni crni biber
6 čenova sitno seckanog belog luka
nekoliko niti šafrana
1 kk/5 gr semena kima
1 kk/5 gr mlevenog đumbira
250 ml crvenog vinskog sirćeta
4 lovorova lista
1 limun tanko sečen

Način pripreme
1. Odsecite riblje glave i izvadite iznutricu. Presecite ih duž stomaka sve do repa i pod slavinom isperite unutrašnjost. Zatim svaku ribu stavite na dasku tako da tamna leđa budu okrenuta gore i snažno ih pritisnite palcem. Ovo će ih otvoriti kao knjigu i omogućiće vam da joj lako iščupate kičmu i rep. Zagrejte 4 sk ulja u velikom tiganju. Pospite ribu brašnom i pržite čim napunite tiganj (oko 4 ribe). Nakon stavljanja u tiganj okrenite ih posle 1 do 2 minute. Ocedite ih na salveti. Skinite tiganj sa ringle nakon svake serije i dodajte ulje ako je potrebno. Ispržite beli luk u preostalom ulju i prebacite ga u avan ili mlin za kafu. Dok ga meljete u pastu dodajte malo soli, šafrana, seme kima i đumbir. Dodajte i sirce. Stavite ribu u porcelanski sud sa kožom nagore. Posuda bi trebalo da bude plitka ukoliko planirate da ribu servirate u roku od 24 sata, ali bi trebalo da bude manja i dublja ukoliko želite da je čuvate.
2. Pomešajte 250 ml vode sa mešavinom začina i ovim prelijte ribu. Dodajte sirćeta i vode da je potpuno prekrijete ukoliko ih čuvate za kasnije. Ukrasite ih lovorovim listom i tanko sečenim kolutovima limuna koje ćete staviti odozgo. Ohladite u frižideru pola dana pre serviranja. Mogu se jesti direktno iz činije i treba ih potrošiti u roku od nedelju dana.