Bosanski Lonac

BOSANSKI LONAC

Potrebno je / za 8-10 osoba /:
1kg miješanog mesa- / goveđeg, svinjskog i ovčijeg /,
100 grama masti ili suhe slanine isječene za kocke,
150g sitno isječenog crvenog luka,
150g sitno isjećenog bijelog luka,
250g razne zeleni / peršun, pastrnak, mrkva, celer / isječene na kolutove,
750g oljuštenog i na kocke isječenog krompira,
1 teleća noga,
so,
biber,
1 kašika sitno isječenog peršuna,
1 kašika sitno isječenog celera, 5 dcl vina,
2 kašike octa.

Meso oprati, isjeći na komade kao za paprikaš i propržiti na masti i sianini. U dubok zemljani sud ređati naizmjenično meso i povrće: Staviti u sredinu očišćenu, opranu teleću nogu, posoliti i pobiberiti, posuti mirisnim biljem, naliti vinom i vodom i uliti ocat.

Ovako pripremljen »lonac« vezati pergamentom, staviti u umjereno zagrijanu pećnicu-/225°C/ i ostaviti da lagano vri 3 do 4 sata.

Napomena: Ako se ovo jelo spravlja ljeti, u doba svježeg povrća, može se dodati po 100 grama raznog povrća/kupusa, paprike, paradajza, mahuna, graška, mrkve i sl. U tom slučaju treba razmjerno povećati količinu vina i vode.

ILI:

Bosanski lonac

Potrebno: 80 dkg kvalitetne govedine ili masnije junetine, 60 dkg krompira, 2 dkg soli, 1 dl sirćeta, 2 dl vode, 15 dkg crvenog luka, malo mahuna, 8 ražnjeva bijelog luka, nekoliko paradajza (može i ukuhani), biber u zrnu, 10 dkg mrkve, 3 dkg peršunovog lista, 2 dkg celera, 12 klinčića, pergament papir i kanap.

Priprema:
Svo povrće osim bijelog luka isjecite. Meso izrežite na veće komade. Krompir prepolovite ako je veći ili ga ostavite cijeloga. U lonac slažite red povrća i začina, pa red mesa i tako do vrha. Lonac ne smije biti pun jer se jelo mora krčkati. Tako složen lonac zalijte sirćetom pomiješanim sa 2 dcl vode i prekrijte izrezanim paradajzom. Pokrijte ga nakon toga pergament-papirom, zavežite i pecite. Pogrešno je misliti da se bosanski lonac kuha na kolu. Na početku vatra u pećnici mora biti jaka, a kasnije je smanjite i pustite da lonac krčka 4-5 sati. Servirajte meso sa sosom iz lonca.