Beli Luk

Vodič za zdrav život
Baštenski, ruski i jevrejski penicilin

Od davnina je poznato ljekovito dejstvo bijelog luka, a sada je to i naučno dokazano. Bijeli luk doprinosi snižavanju povišenog krvnog pritiska i smanjenju masti u krvi, a još na dvorovima ruskih careva bio je provjeren lijek protiv prehlada. Zbog toga se često naziva i "ruski penicilin".
Ren se, pak, u mnogim zemljama smatra "penicilinom iz bašte”. On brzo i uspješno djeluje protiv kijavice i lakših prehlada, jer neki njegovi sastojci ubijaju bakterije, a pored toga sadrži dosta vitamina C, koji jača odbrambene snage organizma. Najbolje je nekoliko puta dnevno uzimati po supenu kašiku svježe nastruganog rena, koji se može pomiješati i sa medom ili pak dodati nekoj salati. Kada oči počnu da suze, a nepca peku, onda je to pouzdan znak da ren i te kako efikasno djeluje.
Ne treba zaboraviti ni "jevrejski penicilin", vrelu pileću supu skuvanu sa puno začina i povrća. Ljekari sa čuvene Majo klinike proučili su recept jevrejskog ljekara Maimonidesa, koji je u 12. vijeku živio u Hamburgu, i ustanovili: ako čovjek jede vruću pileću supu i istovremeno udiše paru koja se iz nje diže, u organizmu še aktiviraju enzimi koji jačaju odbrambenu snagu koja se bori protiv kijavice i prehlade. Dakle, u slučaju ovih bolesti dobro je nekoliko dana za ručak i večeru pojesti po tanjir vruće supe.
Ne treba, razumije se, zaboraviti med. Pored vitamina, minerala i elemenata u tragovima, med sadrži i "borce protiv bakterija”, koje nauka još nije identifikovala. To su supstance za koje čovjek treba da, zahvali pčelama i koje prijaju organima za varenje i disajnim putevima. Dvije supene kašike meda na dan mogu pomoći da se lakše savladaju grip ili prehlada.